Δευτέρα, 8 Ιουνίου 2015

ΚΙΝΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΕΣ 
ή κατανοώντας τη συμμετρία κιναισθητικά


....Το παιδί μπορεί να κατανοήσει βιωματικά, με τον δικό του βιορυθμό , τους κτύπους της καρδιάς του, την ρυθμικότητα της αναπνοής του, τις σύγχρονες κινήσεις των μελών του , την έννοια της συμμετρίας, βλέποντας το αποτέλεσμα να διαγράφεται στο έδαφος, στο χώμα, στο χαρτί, όπως στο παράδειγμα της παρακάτω καλλιτέχνιδας ,Heather Hansen.
Πειραματιστήκαμε μαζί με τη Νατάσσα βουρλή (καθηγήτρια φυσικής αγωγής) με τα παιδιά της Α' και Β΄ τάξης  στον πίνακα. Με σύμμετρες ρυθμικές κινήσεις των χεριών, τα παιδιά κρατώντας στο κάθε χέρι από μία κιμωλία διαγράφουν, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας τα χέρια τους σε συγχρονισμό και τεντωμένα πέρα από το σώμα, σύμμετρα τόξα και ένα κύκλο στο όλον. Τελικά μέσα από όλα τα τόξα και τους κύκλους των παιδιών θα φανερωθεί ένα μοτίβο λουλουδιού κι αυτό συμμετρικό όπως και η κίνησή τους.







Μέσα στην τάξη εργαστήκαμε με την Β' τάξη στο μεγάλο χαρτί που τοποθετήσαμε στο πάτωμα.

"H ΣΚΟΥΛΗΚΑΝΤΕΡΑ"

Τα παιδιά καθισμένα "τρενάκι" το ένα πίσω από το άλλο, σέρνουν ρυθμικά και κυκλικά τα χέρια τους δίπλα από το σώμα τους, αφήνοντας τα ίχνη των τόξων πάνω στο χαρτί με τα παστέλ που κρατούν στα χέρια τους.

Η Άσκηση επαναλαμβάνεται σε άλλη στάση του σώματος και αυτή τη φορά με ευθείες κινήσεις μπρος- πίσω από το σώμα.
Οταν σηκώνονται βλέπουν τι δημιούργησαν στο όλον. Εκεί όλα θα πουν την γνώμη τους για το σχέδιο που προέκυψε και θα συμφωνήσουν στην εικόνα ενός τεράστιου σκουληκιού - μιας "σκουληκαντέρας" - που θα ολοκληρωθεί με ελεύθερους γραφισμούς και με την α΄ δημοτικού να αναλαμβάνει στο χρώμα δουλεύοντας με το πινέλο, το σημείο και τη γραμμή.








 






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου